De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Telefoongesprekken terugluisteren

"Dit telefoongesprek kan worden opgenomen om de kwaliteit van onze dienstverlening te waarborgen." Deze mededeling hoor je regelmatig wanneer je een zakelijk telefoonnummer belt.

Ook jij kunt gebruikmaken van de functie gesprekken opnemen voor je zakelijke telefoongesprekken. Met deze functie worden gesprekken automatisch opgenomen, zodat je ze eenvoudig kunt terugluisteren. Belfabriek slaat de geluidsbestanden veilig op in de cloud, en via je dashboard heb je direct toegang tot alle opnames in een overzichtelijke app.

De voordelen van een telefoongesprek opnemen

Wil je een telefoongesprek opnemen? Dan is deze functie ideaal. Het biedt een handige tool om jouw dienstverlening te verbeteren door zakelijke gesprekken terug te luisteren en te analyseren.


Telefoongesprek terugluisteren

Selecteer de gewenste opname op datum of op nummer, en luister opgenomen gesprekken online terug. Je ziet direct welke opname je al uitgeluisterd hebt. Belangrijke gesprekken kun je markeren met een ster of downloaden naar je eigen computer. Het gemak waarmee je een gesprek terugluisteren kan, maakt deze functie een waardevolle toevoeging voor bedrijven.


Controleer de kwaliteit

Werken je collega's of het externe callcenter volgens de laatste voorschriften? Je kunt dit eenvoudig controleren met het opgenomen gesprek.

Vele toepassingen van zakelijke telefoongesprekken opnemen

De functionaliteit voor gespreksopname is zo veelzijdig dat vrijwel elke organisatie er een nuttige toepassing voor kan bedenken:

Teamleiders van callcenters gebruiken gespreksopnames tijdens voortgangsgesprekken om concrete verbeterpunten te bespreken.
Medewerkers kunnen na afloop van een gesprek in alle rust een gespreksverslag maken door de opname terug te luisteren waar nodig.
Ook wordt het opnemen van telefoongesprekken vaak ingezet als bewijs van transacties of voor het controleren van de naleving van procedures.

Veelgestelde vragen:

Ja, als het gesprek is opgenomen en opgeslagen. Het is (uiteraard) niet mogelijk een gesprek achteraf op te nemen.

Dat hangt af van de bewaartermijn die je hebt ingesteld: 1 dag, 1 week of 1 maand.

Neem een nieuw telefoonnummer van Belfabriek of draag je huidige nummer aan ons over en wij activeren de gespreksopname voor je. Je kunt ook een deel van je gesprekken van je huidige provider aan ons overdragen en wij nemen alleen die gesprekken op.

Volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens is dat niet nodig, zolang je aan het gesprek deelneemt en een vooraankondiging doet zoals "We nemen dit gesprek op voor trainingsdoeleinden".

Als deze functie nog niet is ingeschakeld, kun je die zelf in je app inschakelen, evenals hoe lang je de gesprekken wilt bewaren.

Ja, we nemen zowel de beller als de gebelde partij op en geven ze weer in 1 audiobestand. Je hoort dus beide partijen.

Nee, er is genoeg opslagruimte om een lang gesprek op te nemen of om een podcast te maken, bijvoorbeeld als je een gesprek naar een telefoonnummer wilt opnemen. Zorg er alleen voor dat je vooraf toestemming krijgt, zodat je het gesprek als podcast op het web kunt delen omwille van de privacy.

Nee. Je hoeft geen andere apps te gebruiken of een microfoon in de buurt van je telefoon te hebben als je een gesprek opneemt.

Tevreden Belfabriek Klanten: