De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899
Intl:🌍 +31(0)85 400 5588

Beste VoIP telefooncentrale ? VoIP centrales vergelijken

Wat is een VoIP telefooncentrale eigenlijk ?

Een voice over IP telefooncentrale is een telefoonsysteem die niet gebonden is aan een kantoorruimte. De centrale bevindt zich in een datacenter waar de koppeling plaatsvindt met de landelijke telefoonnetwerken. Vanuit de VoIP centrale worden dan binnenkomende telefoongesprekken doorgezet naar de aangemelde toestellen op deze centrale van een specie klant. Deze toestellen kunnen vaste toestellen zijn maar ook mobiele toestellen. Omdat de centrale niet meer op kantoor staat maar in een centraal datacenter, is het dus veel flexibeler. Toestellen uit het hele land kunnen zich over Internet aanmelden.

De centrale verbind de collega's virtueel, terwijl ze vanuit huis of vanuit verschillende kantoren werken. Het enige dat zij nodig hebben is een internetverbinding en een computer, laptop of smartphone.


De klanten die naar VoIP centrale bellen, zullen geen verschil merken met een traditionele centrale. De bellers worden verdeeld over de beschikbare medewerkers, waardoor wachttijden geminimaliseerd worden. Doordat er bij VoIP bellen geen vaste locatie meer nodig is en je niet meer afhankelijk bent van analoge netwerken, telefoonkabels en telefoonapparatuur, biedt een VoIP centrale een flexibelere en goedkopere oplossing die ideaal is voor kleine en middelgrote ondernemingen !

Heb ik een VoIP centrale nodig?


Ja, iedere ondernemer die binnenkomende telefoontjes wil ontvangen en een eigen telefoonnummer wil heeft een abonnement op een VoIP centrale nodig.

Voor klanten is het van groot belang dat ze een goede service krijgen wanneer ze contact opnemen met jouw bedrijf. Als ze een uitstekende ervaring hebben en tevreden zijn met het contact, dan zal dit een goede indruk achterlaten.

Daarom is het belangrijk dat je een goede, betrouwbare telefoonverbinding hebt met een professionele telefoonmaatschappij, zodat gesprekken kraakhelder naar jou worden doorgezet.


Wat zijn de voordelen van een VoIP telefooncentrale?


Het is ondertussen wel al duidelijk dat er veel voordelen verbonden zijn aan een VoIP telefooncentrale. Hieronder lichten we enkele van de voordelen toe.


Geen hardware vereiste voor telefonie: voor het ontvangen van oproepen heb je niet langer perse een vast telefoontoestel nodig. Je kan ook heel eenvoudig gebruik maken van een bestaande mobiele telefoon of software op de computer installeren.

Neem overal oproepen aan: werknemers zijn niet meer gebonden aan een vaste locatie en hebben de flexibiliteit om overal gesprekken aan te nemen, of het nu op kantoor is of thuis.


Wijzig de beschikbaarheid: collega's kunnen heel eenvoudig aangeven wanneer ze beschikbaar zijn of niet. Ze kunnen kiezen tussen: beschikbaar, niet beschikbaar of pauze. Deze status wordt meteen aangepast in het systeem, waardoor binnenkomende gesprekken automatisch naar een beschikbare medewerker worden doorgestuurd.


Onbeperkte schaalbaarheid: met een VoIP telefooncentrale kunnen collega's gemakkelijk worden toegevoegd of verwijderd uit het systeem, zodat deze volledig mee kan groeien met uw bedrijf.

Extra functies: een VoIP centrale komt ook met veel functies zoals een digitaal antwoordapparaat, een wachtrij voor wanneer er geen medewerkers beschikbaar zijn, een welkomstboodschap, een keuzemenu om bellers naar de juiste persoon of afdeling door te verbinden, het opnemen van gesprekken, statistieken en nog veel meer.


Zelf een virtueel callcenter opzetten


Het opzetten van een eigen virtuele callcenter is met deze techniek helemaal niet zo moeilijk. Met behulp van de juiste oplossing kan je zelf aan de slag. De app is hier een goede oplossing voor. Het is eenvoudig om op te zetten en handig in gebruik, voor zowel de medewerkers als de beheerder.

Kortom: met een VoIP centrale krijg je een hele reeks handige functies in een telefoonsysteem dat collega's in staat stelt om vanuit verschillende locaties een groot aantal inkomende oproepen te beantwoorden en zo een perfecte klantenservice te bieden aan elke beller. Ideaal dus voor iedere ondernemer die klanten het beste van het beste willen bieden!

Laten we kijken naar het aantal gebruikers:

1 gebruiker

Je bent misschien nog in de opstartfase van je bedrijf en je wilt wel een apart zakelijk nummer voor jouw bedrijf zodat je je mobiele nummer niet op de website hoeft te vermelden. Deze houd je het liefst privé. Kies dan voor een telefooncentrale met een nationaal of lokaal telefoonnummer. Wij schakelen alle binnenkomende gesprekken op dit telefoonnummer door naar je mobiele telefoon en verzorgen zo je bereikbaarheid.

2 gebruikers

Je krijgt meer bekendheid in de markt en er komen steeds meer binnenkomende gesprekken. Ook zit je weleens bij klanten of ben je aan het werk en niet in staat om de telefoon zelf te beantwoorden. Kies dan voor een telefooncentrale in de cloud voor 2 gebruikers.

Binnenkomende gesprekken kan je dan verdelen over deze 2 gebruikers. De telefooncentrale kan je eenvoudig online flexibel schakelen en aangeven wie van de 2 gebruikers de telefoon op enig moment opneemt. Onze software schakelt naar deze persoon door. Zo kan je je inkomende belverkeer optimaliseren en met collega's de telefoon beantwoorden.

tot 5 gebruikers

De organisatie groeit en je krijgt meer collega's. De telefooncentrale wordt uitgebreid met een keuzemenu om bellers direct met de juiste persoon door te verbinden. Je geeft op onze speciale webpagina ook nog steeds de beschikbaarheid aan van collega's. Zo weet onze telefooncentrale precies naar wie wij kunnen doorschakelen. Onze VoIP telefooncentrale kan doorschakelen op de volgende manieren:

  1. Een binnenkomend gesprek wordt elke keer naar de volgende collega in de rij doorgeschakeld. Zo worden gesprekken eerlijk verdeeld over iedereen.

  2. Een binnenkomend gesprek wordt elke keer naar dezelfde collega doorgeschakeld. Er is altijd 1 persoon primair als eerste verantwoordelijk voor het beantwoorden van het gesprek.

  3. Een binnenkomend gesprek wordt aangeboden bij alle collega's. Bij een ring-all groep gaan alle VoIP toestellen tegelijkertijd over en wie het eerste opneemt heeft het gesprek.

Meer dan 5 gebruikers:

wij horen graag je exacte vaste telefonie wensen. Zo kunnen wij een telefooncentrale op maat maken. Voor grootzakelijke bedrijven bieden wij ook de mogelijkheid om een telefooncentrale in de cloud of in het eigen datacenter te plaatsen waarop de eigen programmeurs toegang krijgen om zo exact op maat de telefonie te programmeren. Zo ben je volledig flexibel en nooit afhankelijk van updates waarin functie's ontbreken of verdwijnen. Met onze jarenlange ervaring zorgen wij voor de beste zakelijke telefonie zonder hoge investeringen.

We kunnen de nieuwe telefooncentrale als online telefooncentrale aanbieden of als fysieke telefooncentrale in een datacentrum of op kantoor. Je kan ook nog meerdere telefonie providers aansluiten als je verkeer wilt verdelen.

Wacht niet langer met het aanvragen van je eigen telefoonnummer met een nieuwe VoIP telefooncentrale en geniet van de beste zakelijke telefonie via Belfabriek.

Meest complete pakket aan functies

Wij vinden dit belangrijke functies die standaard op een telefoonnummer horen. Bij ons zijn ze daarom allemaal inbegrepen bij jouw abonnement !

Andere aanbieders van telefoonnummers rekenen extra kosten. Je betaalt bijvoorbeeld extra voor een ingesproken welkomsttekst, een keuzemenu en een wachtrij. Ieder van die functies kan dan zomaar 10 tot 75 euro per maand extra kosten.

FunctiesBelfabriekAndere Aanbieder
BelfilterGratisExtra kosten
Eindbestemmingen wijzigenGratisExtra kosten
FluistertoonGratisExtra kosten
Internationale telefonieGratisExtra kosten
KeuzemenuGratisExtra kosten
Piekverkeer opvangGratisExtra kosten
StatistiekenGratisExtra kosten
Statistieken per e-mailGratisExtra kosten
Tekst naar Spraak Assistent ✨GratisExtra kosten
Telefoon doorschakelen GratisExtra kosten
Telefoongesprekken terugluisterenGratisExtra kosten
VIP whitelistGratisExtra kosten
VoicemailGratisExtra kosten
WachtrijGratisExtra kosten
WebhookGratisExtra kosten
WelkomstmeldingGratisExtra kosten
Centraal telefoonnummer voor filialenGratis & uniekExtra kosten
Maatwerk telefonieGratis & uniekExtra kosten
Totale abonnementskosten / maand45 €€75 tot €150
Alle bedragen zijn exclusief btw

Waarom steeds meer organisaties kiezen voor Belfabriek

Waarom steeds meer organisaties kiezen voor Belfabriek

De voordelen van Belfabriek:

- Compleet alles-in-een telefoonsysteem: zakelijke telefoonsoftware voor op de computer of mobiele telefoon, een uitgebreid webportaalvast-op-mobiel mogelijkheid en gebruiksvriendelijke apps (iPhone, Android);

- Alle functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn inbegrepen;

- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig;

- Alle telefoonnummers direct en eenvoudig registreren: 0800/0900/085/088, lokaal (010, 020) en internationaal (o.a. Duitsland, België, Verenigde Staten).

Incl. Yealink T-43U telefoon

En last but not least, voor (kleine) zelfstandigen en organisatie's die Covid-19 omzetverlies hebben geleden kunnen wij jouw eerste Yealink VoIP telefoontoestel t.w.v. 115 Euro, gratis toesturen (!). Deze toestellen zijn voor-geconfigureerd en dus is er sprake van een plug & call ervaring. Daarbij is 5 jaar garantie inbegrepen. De Yealink T-43U SIP is niet zo maar een zakelijk telefoontoestel, maar naar onze bescheiden mening het neusje van de zalm onder de bureautoestellen !

FAQ VoIP telefooncentrales

Een alles-in-1 VoIP telefooncentrale kost 45 Euro per maand.

Het is mogelijk om o.a. een keuzemenu in te stellen, een telefonische wachtrij en wachtmuziek inschakelen wanneer het druk is, en u kunt gesprekken opnemen met uw VoIP telefooncentrale.

Wat zakelijke telefonie betreft begint de telefooncentrale steeds meer achterhaald te worden. De belangrijkste reden hiervoor is dat er geen fysieke lijnen meer nodig zijn. Met andere woorden, alles kan vanuit de cloud geregeld worden. Daarom is er in principe alleen nog maar een internetverbinding nodig. Een voip dienst opent de deuren voor betere functionaliteit en geeft veel meer schaalbaarheid. Alleen dit al is genoeg om veel bedrijven over de streep te trekken.

Tevreden Belfabriek Klanten: