De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland
Gepubliceerd in Klantcontact
Een telefonisch gesprek met een klant kan op allerlei manieren verlopen. Er zijn veel redenen waarom het handig kan zijn om het gesprek terug te kunnen luisteren. Dankzij de gespreksopname functie voor telefoongesprekken is dat mogelijk.
Het is geregeld te horen aan het begin van een telefoongesprek met een klantenservice: “Dit gesprek kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden…” Wanneer dit bericht te horen is wordt er gebruik gemaakt van de gespreksopname functie.
Bij gespreksopname ook wel call recording genoemd, wordt het telefoongesprek opgenomen.
Bij de Belfabriek verloopt dat via de cloud. Bij jouw telefoonnummer kan je de functie gesprekken opnemen activeren, en alle gesprekken worden dan opgenomen.
Er kunnen verschillende redenen zijn om een telefonisch gesprek op te nemen. Een veel voorkomende reden is de opname voor trainingsdoeleinden. Door het gesprek met de klant op te nemen kan er terug geluisterd worden en kunnen medewerkers op basis van deze opname getraind worden.
Wat had er tijdens het telefoongesprek beter gekund?
Wat ging goed, wat zou er gedaan kunnen worden om de kwaliteit te verbeteren?
Aan de hand van dit soort vragen kunnen opgenomen gesprekken een bijdrage leveren aan een betere dienstverlening.
Er zijn echter ook situaties waarin het juridisch van belang kan zijn om het gesprek op te nemen. Bij het maken van afspraken of het aangaan van abonnementen via de telefoon, worden er mondelinge overeenkomsten gesloten. Om enige onduidelijkheid daarover in de toekomst te voorkomen en om juridisch bewijs te houden van de overeenkomst is het maken van een gespreksopname van belang.
Het is toegestaan voor een bedrijf om het telefoongesprek met klanten op te nemen. Dat mag voor twee verschillende doeleinden: voor het vastleggen van een overeenkomst of voor trainingsdoeleinden. Het is belangrijk dat de klant vooraf op de hoogte wordt gesteld van het feit dat het telefoongesprek opgenomen kan worden.
Bij de Belfabriek kan gratis gebruik gemaakt worden van de gesprekken opnemen functionaliteit. Daarbij is het aantal opnames ongelimiteerd en worden de gesprekken één dag in de cloud bewaard.
Gedurende deze tijd kunnen de gesprekken onbeperkt gedownload worden.
Liever een langere bewaartijd? Dan zijn er tegen betaling nog twee premium pakketten beschikbaar, waarbij de bewaartijd van de opnames kan oplopen tot maar liefst één maand.
De functie gespreksopname werkt alleen voor binnenkomende gesprekken. Uitgaande gesprekken opnemen is mogelijk als je een softphone gebruikt op je computer. Deze heeft de functie gesprek opnemen binnen de app zelf.
Deze worden afhankelijk van je instelling 1 dag, 1 week of 1 maand in de cloud opgeslagen.
Je kan in ons dashboard alle nieuwe gesprekken die opgenomen zijn beluisteren en deze als bestanden downloaden.
Wanneer je een telefoongesprek opnemen wil dan dien je alleen de functie gesprekken opnemen te activeren. Alle nieuwe gesprekken worden dan opgenomen en je kan dan elk opgenomen gesprek terugluisteren.
Onze functie gesprekken opnemen werkt met alle toestellen waarop de binnenkomende oproepen worden beantwoord.
Voor de exacte regels omtrent telefoongesprekken opnemen kan je je het beste tot jouw juridische adviseur wenden die alles weet over de lokale wetgeving.
Je kan niet per gesprek bepalen of een gesprek opgenomen moet worden of niet. Je kan de functie gesprek opnemen aan of uit zetten om alle binnenkomende gesprekken op te nemen. Per individueel gesprek is niet mogelijk.
Diegene die jou belt hoort niet dat je het gesprek opslaat tenzij je vooraf een melding geeft.
Je kan de opgenomen gesprekken downloaden en opslaan in Google Drive, Dropbox of Microsoft Onedrive zodat je deze altijd op je eigen cloud opgeslagen hebt.
Wij leveren de functionaliteit telefoongesprekken opnemen als onderdeel van ons zakelijke telefonie abonnement en leveren deze functionaliteit niet als app zelf.