De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland
Gepubliceerd in Telefoonnummers IVR
0800-, 0900- en 088-nummers zijn virtuele telefoonnummers. Dit betekent dat deze nummers de beller doorverbinden naar een bestaand (inter)lokaal nummer. In de praktijk betekent dit dat een beller het servicenummer belt en dat Belfabriek vervolgens jouw nummer belt. Dit gaat zo snel dat de beller hier geen erg in heeft. Een servicenummer is dus eigenlijk een veredelde *21-doorschakeldienst.
Wanneer je een servicenummer wilt registreren is het dan ook niet nodig om een nieuwe telefoonlijn te laten installeren. Je ontvangt de binnenkomende telefoongesprekken gewoon op het nummer van je keuze: of dat nu vast of mobiel is. Je kunt deze zogeheten eindbestemming wanneer je maar wilt aanpassen en zelfs meerdere eindbestemmingen instellen, bijvoorbeeld wanneer je een keuzemenu met doorschakelingen naar verschillende afdelingen hebt.
Wanneer iemand jouw servicenummer belt, komt die persoon eerst bij het IVR-platform van Belfabriek terecht. IVR staat voor Interactive Voice Response en is een computersysteem dat beltonen en menselijke spraak herkent. Omdat een IVR ook in staat is om audiobestanden af te spelen en bellers door te verbinden, is het hiermee mogelijk om intelligente telefoonroutering-systemen te bouwen. Het resultaat? De beller komt zo snel mogelijk bij de juiste collega terecht.
Hoe het IVR met een binnenkomend gesprek omgaat hangt van allerlei factoren af: de dag van de week, het tijdstip, de plaats waar de beller vandaan belt, enzovoort. Omdat je het IVR van Belfabriek uitgebreid kunt configureren heb je volledige controle over jouw telefoonnummer.
Door slim gebruik te maken van de veelzijdigheid van ons IVR systeem kunnen wij onze klanten allerlei extra diensten aanbieden.
Naast de nummerrouting-opties, de mogelijkheid tot het beluiteren van voicemail per e-mail en een uitgebreid statistieken-dashboard biedt het IVR van Belfabriek een ander belangrijk voordeel aan nummereigenaars: de mogelijkheid om het eindbestemmingsnummer te veranderen. Schakel bij sluiting van het kantoor bijvoorbeeld door naar een callcenter in een andere tijdzone of naar een mobiele telefoon. Telefonisch of online verander je gemakkelijk de eindbestemmingsnummers, die vervolgens direct actief worden.
Wil je meer weten over deze extra functionaliteiten kijk dan nog eens op onze extra functies pagina !