De 085/088/0800/0900 telefoonnummer maatschappij van Nederland
Gepubliceerd in Telefoon centrale
Wie herinnert zich nog de beelden van die vrouwelijke dames met antieke hoofdtelefoon die één voor één de telefoonoproepen met het juiste nummer doorverbinden op een reusachtig schakelbord die een volledige kamer in beslag nam? Die tijd is gelukkig al lang voorbij, maar toch kan een fysieke telefooncentrale in jouw onderneming best nog wat plaats innemen. En dan hebben we het nog niet gehad over de aansluitingen die zo’n installatie behoeft, het kabelmanagement, het onderhoud of de kosten die dit met zich meebrengt.
In een tijd waar alles steeds maar kleiner moet worden, automatisch moet lopen en zo weinig mogelijk mag kosten, is de kleinste telefooncentrale er eentje die er niet is. Dit klinkt vast vreemd, maar dit is bovenal een logische evolutie van de technische mogelijkheden.
Wie denkt aan een telefooncentrale, denkt nog al te vaak aan een kast of schakelbord waar alle interne telefoonlijnen samenkomen en van waaruit die ook naar de externe provider vertrekken. Aanvankelijk was dit een één op één verbinding en later konden meerdere buitenlijnen met meerdere binnenlijnen connectie maken.
Met de komst van VoIP en de digitale telefonie werd dit aantal verbindingen nog verder herleid en ontstond een breed scala aan mogelijkheden die minder plaats innamen dan klassieke centrales. Maar hoe klein die centrales ook waren, zelfs dan was er nog steeds sprake van een centrale die ergens de functie van het vroegere schakelbord verving. En klein betekent in het geval van een fysieke centrale helaas ook een beperkt aantal lijnen en beperkte functies, waardoor je bij elke upgrade of uitbreiding vaak mocht uitkijken naar een nieuwe centrale en de bijhorende kosten moest ophoesten.
Gelukkig bestaat anno nu een volledig online alternatief en kan je jouw telefooncentrale hosten in de cloud, waardoor die fysieke centrale nu volledig virtueel voor jouw onderneming kan werken. Verbonden toestellen maken via een bekabeld netwerk, wifi of 4G een verbinding met deze centrale in de cloud en je bent dus niet langer meer afhankelijk van die aansluiting in de kast.
Een hosted telefonie centrale in de cloud, werkt niet alleen met de VoIP toestellen op jouw bureau, maar kan via software ook gebruikt worden met jouw laptop of pc en is onderweg op tablet of mobiel even makkelijk te bereiken. Overal waar jij over een goede internetverbinding beschikt, kan je direct aan de slag. Je hebt ook geen aparte servers meer nodig om de opgenomen gesprekken te bewaren of om statistieken na te kijken, want ook die worden beveiligd door ons en online ter beschikking gesteld.
De kleinste centrale is meteen ook de grootste, omdat de schaalbaarheid niet afhankelijk is van dat schakelbord in de kast. Je hoeft geen nieuwe installatie of uitbreiding te kopen wanneer je het aantal aansluitingen wenst uit te breiden.
Wie vandaag kiest voor efficiënte, professionele en kwalitatieve telefonie die klaar is voor de toekomst, die kiest voor een hosted telefoonsysteem. Helemaal op maat van jouw onderneming !